понеділок, 11 травня 2015 р.

хвороби серця та їх лікування

Серце є дуже важливим органом людського тіла. Багато що залежить від серця: не тільки фізичне, а й наше духовне, моральне здоров'я. Один мудрий чоловік сказав: «Проблема серця - джерело всіх проблем». Важко не погодитися з цим висловом, адже ми знаємо це на власному досвіді. Всі проблеми, будь то індивідуальні, сімейні, соціальні, економічні, політичні, національні або міжнародні, виходять від проблем серця. Серце як фізичний орган виконує певні функції, але крім цього відповідає за нашу духовність. Душа - це внутрішній вимір нашого буття. Вона пов'язана з нашим тілом і розумом, деякі вчені говорять також, що душа перебуває в серці. Серце дивовижний орган, але я не буду говорити про фізичних проблемах серця, це є предметом вивчення для кардіологів, але мені хотілося б торкнутися моральні та духовні аспекти серця. У нашій релігії існує поняття "духовне серце". Тут мається на увазі не шматок плоті, а його духовне складові. Духовне серце є вмістилищем свідомості, почуттів і думок. Воно може бути добрим чи поганим, здоровим або хворим. Віруючі повинні звернути особливу увагу на свої серця. Ми звертаємо увагу на фізичне здоров'я нашого серця, але часом забуваємо про його духовно-моральне здоров'я, а адже це набагато важливіше. Пророк Мухаммад (мир йому і благословення Аллаха) сказав: «Всевишній Аллах не дивиться на вашу зовнішність або майно, але Він дивиться на ваші серця і вчинки». Цей хадис говорить нам про те, що для нашого Господа не має значення молодий ви чи старий, високий чи низький, товстий або худий, білий або чорний, араб чи НЕ араб, багатий чи бідний і т. Д. Найголовніше - це те, з якими серцями ми постанемо перед Всевишнім, чи є ми володарями щирих, правдивих, чесних сердець, а також те, як ми чинимо в нашому повсякденному житті, слідуємо ми Його волі і Сунні нашого улюбленого Пророка (хай благословить його Аллах і вітає) . Аллах говорить нам в Корані, що Він обіцяє рай тільки тим, у кого хороші серця, а не тим, хто має міцну сім'ю, влада чи багатство, т. Е., Не тим, хто досяг успіху тільки в світському житті. Наше серце подібно судині: якщо він буде наповнений вірою, знанням, настановами і прикрасити добрими звичаями, то з нього буде виходити праведність в поведінці і у вчинках, якщо ж серце буде уражено сумнівом, жадібністю, любов'ю до мирському і жорстокістю, то з нього буде спливати порочність в поведінці і звичаї його власника. Звідси ми бачимо, що праведність раба залежить від праведності серця, а його порочність виходить від порочності його серця. На це вказує достовірний хадис Пророка (хай благословить його Аллах і вітає): «Воістину, є в тілі людини шматочок плоті, який, будучи хорошим, робить хорошим і все тіло, а будучи непридатним, приводить в непридатність і все тіло, і цей шматочок - серце ». Виходячи з цього прекрасного хадісу, серце - це найдорожче, чим володіє людина. Воно -сосуд знання і осягань, воно - джерело вдач і прекрасних якостей, воно - найкраще мірило. Хасан аль-Басрі (та змилується над ним Аллах) сказав одній людині: «Займися лікуванням свого серця, бо Аллаху потрібно від рабів лише те, щоб серця її праведними». Типи сердець З духовної і моральної точки зору існують різні типи сердець. Ці типи пов'язані з їх духовністю і свідомістю. Про це нам розповів наш улюблений Пророк Мухаммад (хай благословить його Аллах і вітає): «Є чотири види сердець: чисте серце, що сяє, як лампа, розірване, діряве серце, перевернуте серце, і серце забруднене, наповнене мерзотою». Прикладом чистого серця є серце віруючого, який зберіг своє серце від усього, що заборонив Всевишній. Розірваним, дірявим серцем є серце людини, яка скоює хороший, благий вчинок, а слідом за цим чинить зло. Наприклад, якщо до нього приходить гість, він його прийме, нагодує, подарує подарунки, а потім, коли той піде, стане говорити про нього гидоти. Або він буде постити, а при розговіння з'їсть заборонене, і т. Д. Але ще небезпечніше володіти перевернутим серцем, бо це серце ворога Аллаха, людина, що володіє таким серцем, ненавидить праведних людей, залишає здійснення молитви, що не шанує батьків, розриває родинні узи і він потрапляє в категорію людей, гріхи яких не будуть прощені Всевишнім в місяць Рамадан! Та вбереже нас Всевишній від цього! Серце забруднене, мерзенне це серце лицеміра, серце його подібно рані, що росте разом з гноєм і кров'ю. Давайте задумаємося, а якими якостями володіють наші серця? Що з перерахованого ми можемо визнати в собі? Лікування серця Які основні захворювання, які вражають серце? Що нам потрібно зробити, щоб вжити заходів обережності? Як вилікувати серце, якщо воно вже уражено цими захворюваннями? Учені говорять про сім основних захворюваннях серця: 1. Зарозумілість і марнославство; 2. Прагнення до показухи; 3. Ревнощі, заздрість, ненависть, обман; 4. Підозрілість; 5. Гнів; 6. Скупість; 7. Любов до високих титулів, положенню і славі. Це справжнісінькі хвороби серця, і вони можуть привести до великих гріхів, якщо з ними не боротися і не лікувати. У Священному Корані, Сунні і в духовних працях мусульманських учених, таких як Імам Аль-Газалі, ми знаходимо багато інформації про лікування цих хвороб. Зарозумілість і марнославство Ці хвороби вражають серце через егоїзм і переоцінки себе і своїх здібностей або достоїнств. Це призводить іноді до заперечення Творця, як це трапилося з сатаною. Та вбереже нас Всевишній від цієї біди! Кращим лікуванням цього захворювання є виховання скромності. Ми повинні завжди нагадувати собі, що ми є слугами і рабами Аллаха. Ми повністю залежимо від Нього в усіх наших справах. Хвастощі Ця якість ще називається "прихованим ідолопоклонством" (аш-ширк аль-Хафі). Це бажання показати себе і очікування похвали від інших. Коли людина занадто багато діянь здійснює напоказ, то його серце позбавляється духовності. Це може також призвести до лицемірства. Кращим ліками від цієї недуги, є перевірка свого наміру перед будь-якою дією. Віруючий повинен нагадувати собі, що будь-яке його дія відбувається ним заради Аллаха. Ревнощі, заздрість, ненависть і обман. Ці захворювання серця обумовлені відсутністю поваги, милосердя і любові до ближніх. Ревнивий чоловік не хотів би бачити інших щасливими, успішними і процвітаючими. Дуже часто ревнощі і заздрість призводять до ненависті, обману і насильства. Краще лікування - збільшувати і примножувати в собі добрі якості, «конкурувати» з іншими в добрих справах і використовувати це як стимул для досягнення більш високих цілей. Підозра Ця хвороба виникає від відсутності довіри і наявності сумнівів в інших. Аллах говорить нам в Корані про те, що безпідставні підозри - це гріх. Підозрілість робить людину цинічним і забирає надію і віру в краще. Людина, серце якого вразила подібна хвороба, будь-яка дія або слова інших людей трактує з негативного боку, домислює, що іноді призводить до насильства. Це зовсім не погано, бути обережними і уважними, але ми повинні знати про неприпустимість надмірної підозрілості і домислів. Якщо ми хочемо, щоб вірили нам, ми повинні навчитися довіряти іншим. Гнів Ця якість дано людям як захисного механізму. Однак, якщо його належним чином не контролювати, гнів стає дуже руйнівним. У хадисі гнів називається «вогонь» і говориться, що коли людина злиться, він повинен усамітнитися, і поміняти своє положення. Якщо стоїть, то сісти, якщо сидить, то лягти. Імам Аль-Газалі також сказав: «Любов до Аллаха гасить вогонь гніву». Скупість Ще одне страшне захворювання серця. Пророк учив нас шукати захисту в Аллаха від скупості. Скупість серця з'являється від егоїзму і любові до мирському. Це означає відсутність турботи і уваги по відношенню до інших. Це призводить іноді до обману і нечесності. Пророк (хай благословить його Аллах і вітає) сказав: «Стережіться скупості. Воістину, скупість погубила тих, хто були до вас »Прагнення до влади, положення серед людей і жага слави Це є ще однією серйозною хворобою серця. Це також називається в Корані і хадісах як «любов до мирському». У хадисі говориться: «Двоє голодних вовків в стаді баранів не так багато приносять шкоди, наскільки руйнівна й шкідлива для релігії людини любов до грошей і слави». Ліками від цієї хвороби серця має стати часте поминання смерті і роздуми про тлінність цього світу з усіма його багатствами. Читання Священного Корану також видаляє з серця іржу забуття, про це нам повідав Посланник Аллаха (хай благословить його Аллах і вітає) в поважному хадисі: «Воістину, серця іржавіють, як іржавіє залізо, коли його стосується вода». Тоді у Пророка (хай благословить його Аллах і вітає) запитали: «У чому його очищення?» «Поминання смерті і читання Корану», - відповів він. Як лікувати хворе серце? Молитва оберігає нас від усього мерзенного і порицаемого. Сталість і щирість у наших молитвах привчає серце любити добре і слідувати по справжньому шляху, а також сприяє усуненню від забороненого і порицаемого. Коли ми виплачуємо закят, це культивує в нас такі прекрасні якості, як співчуття, щедрість, великодушність, любов до слабких і знедолених. Піст навчає серце терпінню, перенесенню тягот, самоконтролю. Правдивість звільняє серце від брехні, довіра позбавляє від віроломства і т. Д. Всякий раз, коли ми дотримуємося блага, відмовляючись від лихого, то скидаємо з себе мерзенний характер, і так відбувається, поки не виправиться наше серце, не озарится зір, і поки ми не будемо вважати хорошим - одобряемое, а мерзенне - хибним. Тоді серця наші стануть здоровими, і ми будемо гідні зустріти нашого Господа. Сподвижники нашого улюбленого Пророка (хай благословить його Аллах і вітає) говорили: «О наш Господь Аллах, ми просимо тільки Твого достатку, щоб Ти був задоволений нами, це, а не щось інше, - наша мета». Ось це і повинно стати прекрасним прикладом для нас. Якщо серце досягає Божественної любові, цієї любові в нашому серці достатньо, щоб знайти шлях і до інших сердець по всьому світу. І на завершення, я хочу розповісти вам, мої дорогі брати і сестри, дивовижну історію, повідану шейхом Зун-Нуном аль Міср (нехай буде задоволений ним Аллах): «Одного разу я проходив через джунглі і побачив юнака, чия борода тільки починала зростати. Коли він побачив мене, тремтіння пробігла по його тілу, його обличчя зблідло, і він вже був готовий втекти, коли я сказав: «Я просто людина, як і ти (я не джин або якесь інше надприродне істота). Чому ж ти злякався мене? »Він відповів:« Саме людей я боюся найбільше ». Тоді я пішов за ним і попросив його, в ім'я Аллаха, зупинитися ненадовго. Він зупинився, і я запитав його: «Ти живеш в цьому занедбаному лісі на самоті від усіх, хто міг би скласти компанію або надати підтримку? Ти не відчуваєш страху, живучи в цьому безлюдному місці? »Він відповів:« Мій Утішитель залишається зі мною весь час, заспокоюючи моє серце ». Я подумав, що він говорить про одного, який міг відійти. Я запитав: «Де він?» Він відповів: «Він зі мною весь час. Насправді Він присутній скрізь, праворуч від мене і ліворуч, позаду мене і переді мною ». Я запитав: «Це все, що є в тебе для існування?» Він відповів: «Мої припаси теж зі мною». Я запитав: «Де вони?» Він сказав: «Той, Хто забезпечував моє існування в утробі матері, ручається за моє утримання в молодості». Я сказав: «Людина повинна мати якусь їжу, крім усього іншого і для того, щоб набратися сил для стояння в тахаджуде (нічний молитві), для поста вдень і здатності поклонятися своєму Господу з жвавістю розуму і тіла». Коли я розповів докладно про необхідність їсти і пити, він вимовив кілька двовіршів з наступним змістом: «Друг Аллаха (вали) не потребує будинку для життя, йому не подобається володіти майном. Коли він іде з лісу, щоб жити на пагорбі, ліс плаче від розлуки з ним; він наполегливий у нічних молитвах і дотриманні посту днем. Ти побачиш його перестерігає себе словами: «Чим більше ти старанний в поклонінні своїм Милосердному Господу, тим більш піднесений будеш ти перед Аллахом, і менш соромно буде з'явитися перед Ним зі своїм служінням. Коли він розмовляє зі своїм Господом в самоті, сльози бризкають з очей і він каже, закликаючи Аллаха: «Здається, серце моє розірветься від туги за Тобою, я не хочу ні палац з рубінів в Раю, населений гуріями, ні сад Едему, багатий щедрими плодами; моє єдине бажання - побачити Тебе. Дозволь мені поглянути на Твій Лик - єдине благо, що я бажаю ». Сказавши ці слова, ця людина зник з виду ». Мусульманський, який уникає сумнівного і недозволеного, очищає своє серце, подібний пастуху, який охороняє кордони пасовища і несе за нього відповідальність. Дійсно, кожен король має кордон, які не повинні перетинатися з іншими, і воістину, межі Аллаха - це Його заборони. Коли серце захворює, людина втрачає бажання робити добрі справи, а це впливає на його вдачі, а також на загальну поведінку людини. Дай Аллах, щоб у нас у всіх були чисті, здорові серця, щоб ми всі відчули насолоду віри і щирість у поклонінні!

Немає коментарів:

Дописати коментар